CLB Nieuws mei juni 2021

• Microsoft Teams uitrollen in uw onderneming Vaak worden online meetings opgezet zonder dat de deelnemers (en/of de organisatoren) de juiste opleiding gekregen hebben. Deze opleiding spitst zich toe op het inrichten van de Teams-omgeving zodat die representatief is voor uw onderneming. Zo zal werken in Teams intuïtiever zijn voor uw medewerkers. We raden sterk aan om eerst hier tijd en aandacht aan te schenken, aangezien dit frustratie en tijdverlies later zal voorkomen. • Slapen kan u leren Van alle mensen die slaap- of kalmeringsmiddelen gebruiken is 29% of ongeveer 1 op 3 hiermee gestart zijn sinds de invoering van de coronamaatregelen. Tijdens dit webinar leren de deelnemers een nietmedicamenteuze aanpak van slaapproblemen. Dit gebeurt enerzijds door inzicht te krijgen in de werking van de slaap en de oorzaken van slaapproblemen. Anderzijds wordt er een gedragsmatige aanpak aangeleerd, waarbij men beter leert omgaan met slaap. De opleiding richt zich tot alle werknemers (en werkgevers), zowel met als zonder slaapklachten. Gaat de zon voor niets op? Koken kost inderdaad nog altijd geld, maar de overheid doet haar duit in het zakje om de factuur wat te verlichten. In concreto gaat het om een tijdelijk verhoging (met een maximum van € 5.000) voor de opleiding van werknemers via de gekende kmo- portefeuille en om een verlenging van de werkbaarheidscheques. Meer informatie vindt u op onderstaande adressen: www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/subsidiedatabank/ werkbaarheidscheque www.clbgroup.be/externe-preventie/nieuws/en-we-werken- nog-lang-en-gelukkig/ Zoals het klokje thuis tikt … We zijn in het Latijn begonnen, laat ons dan ook maar in stijl eindigen: in tempore non suspecto (in onverwachte tijden) schreven we in ons CLB Nieuws (september 2017) al eens een artikel over telewerken: ‘Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal: welzijnsbeleid voor telewerkers’. Altijd nuttig om nog eens na te lezen. Els Neven Zaakvoerder van Telenet Center Mi-Concept in Sint-Truiden, Tienen en Vilvoorde Samen met collega-zaakvoerder Joeri Sobry leidt Els Neven een team van 16 medewerkers: “Via Telenet Center Mi-Concept specialiseren we ons in telecom en energie voor particulieren en ondernemers. Dat doen we vanuit drie fysieke winkels en een callcenter. We merken een enorme groei in digitalisering en telecom-oplossingen. Maar persoonlijk contact door een goed opgeleid team blijft belangrijk. Voor het sociaal secretariaat vertrouwen we sinds 2017 op CLB Group. Het is opmerkelijk hoe snel je van jouw vaste contactpersoon een heldere uitleg krijgt. En dat is belangrijk om goed te kunnen ondernemen in onze sector.” “Via de winkel van mijn ouders had ik al een goed beeld van de aandachtspunten in je onderneming. Ik merkte ook dat ze bij hun sociaal secretariaat vaak onderling doorverwezen om dan uit te pakken met moeilijke woorden. Tja, daar kom je uiteraard niet veel verder mee. Ik ben blij dat CLB Group het zoveel opbouwender aanpakt!” Persoonlijk contact met gebruiksklare input “Een vriendin van mijn zus werkt bij CLB Group. Daarmee was meteen het eerste contact gelegd. Na een verkennend gesprek in Alken was ik echt overtuigd. Naast het sociaal secretariaat betrokken we CLB Group ook in onze IT-organisatie. Ze programmeerden onze nieuwe website en de juiste software om de (verlof)planning op te volgen. Stuk voor stuk tot onze tevredenheid. Als de corona- maatregelen het toelaten, willen we CLB Group ook inschakelen voor personeelsopleidingen. Zo kunnen we dankzij hen stabiel doorgroeien.” “Bij CLB Group leggen ze je alles in begrijpelijke taal uit” Klant aan het woord Graag meer info over onze opleidingen en webinars? Neem zeker een kijkje op de website: www.clbgroup.be/academy 21

RkJQdWJsaXNoZXIy MzcyMTQ3